SELAMAT DATANG DAN SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA
If you are ashamed to stand by your colours,you better seek for another flag-ALLAHYARHAM MOKHTAR DAHARI...

Sunday, July 31, 2011

SELAMAT BERPUASA


Assalamualaikum...
Kalau betul seperti apa yang dikata, seluruh umat islam akan mula berpuasa esok hari. Mungkin awal-awal ramadhan ni susah sikit bagi orang-orang yang 'baru belajar' berpuasa menahan dari makan dan minum.Almaklumlah, dah setahun tak pernah tak makan tengah hari.Tapi itulah kewajipan yang perlu kita sebagai umat islam menunaikan ibadah yang telah difardhukan.

Sabda Rasulullah saw.:
"Apabila datang bulan Ramadhan, dibukakan pintu syurga dan ditutup pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan."

Harap-harap aku pun dapat penuhkan puasa kali ni seperti tahun-tahun sebelumnya. Korang semua pun jangan la pulak ada yang buat-buat lupa pi beli nasi kat kedai mamak. Kalau kena tangkap tak berbaloi. Dengar kata 'riban-riban' jugak kena bayaq saman kalau tak puasa.

Aku nak mintak maaf pada kengkawan dan korang-korang yang terlepak kat blog aku ni (aku ada salah ke?mungkin la). Dengan kemaafan tu harap-harap hati kita lebih tenang dalam menjalani ibadah puasa kali ini.

Bagi korang orang pompuan,jangan la buat-buat mai 'bendera merah' pulak.Mak aku cakap,tak baik menipu. Berdosa. Yang lelaki pun sama. Jangan nanti ada lak alasan gastrik. Nanti kena gastrik betul-betul baru padan muka. Ahaks!.

Apa-apapun, SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN MUBARAK & SELAMAT BERPUASA 1432H.

No comments:

Post a Comment

macam-macam ada...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...