SELAMAT DATANG DAN SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA
If you are ashamed to stand by your colours,you better seek for another flag-ALLAHYARHAM MOKHTAR DAHARI...

Monday, March 7, 2011

sekadar menulis


Untuk jadi kreatif, fikir seperti kanak-kanak. kanak-kanak tidak meletakkan had dalam fikiran mereka. kita yang dewasa akan selalu fikir- boleh ke berjaya? nanti apa orang kata kalau kita berjaya? kalau buat camni boleh tak? Kanak-kanak tidak meletakkan had, sebab tu kanak-kanak kreatif. Dia orang mampu buat macam-macam benda. Kadang-kadang benda yang dibuat tu tak terfikir dek fikiran kita.

Tapi takkan kita sebagai orang dewasa ni nak jadi kanak-kanak semula semata-mata untuk membuat atau mencipta sesuatu yang kreatif.Takkan dapat masa diundur. Jadi, kita kena la guna sumber yang ada. Tak perlu mengharapkan sesuatu yang mustahil untuk mendapatkan sesuatu tidak yang lain. Kita pun kreatif jugak sebenarnye. Mungkin kita je yang tak menyedarinya. Kelebihan yang ada pada diri takkan muncul dengan sendirinya. Mungkin setelah kita beberapa kali menghadapi kegagalan, baru la kita kita sedar apa dan dimana kelebihan kita sebenarnya.

Dengan memanipulasikan kelebihan tersebut baru la kita akan beroleh apa yang dicita.Kekayaan, kesenangan, kebahagiaan, kepuasan, semuanya akan kita perolehi setelah kelebihan itu dipergunakan sebaik mungkin.

So, kanak-kanak dengan dunianya sendiri. Kita juga sebagai orang dewasa pun dengan dunia kita sendiri.Selamat beramal...!

No comments:

Post a Comment

macam-macam ada...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...