SELAMAT DATANG DAN SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA
If you are ashamed to stand by your colours,you better seek for another flag-ALLAHYARHAM MOKHTAR DAHARI...

Saturday, January 29, 2011

KITA JUARA!



Alhamdulillah...Kalimah itu yang menggambarkan syukurnya di atas kejayaan TRW menumbangkan Red Giant sekaligus menggenggam Piala Sumbangsih buat pertama kalinya. Aku sedikit teruja dengan kejayaan itu walaupun hanya sekadar menonton depan tv.

Kemenangan 2-0 kelantan ke atas selangor sedikit sebanyak mengubat luka-luka yang diperlakukan oleh pihak-pihak tertentu sebelum mulanya sepak mula untuk musim 2011. Kita balas kritikan,cemuhan,iri hati dan dendam mereka dengan kemenangan yang diperolehi dalam setiap perlawanan. Rasanya makin la bertambah iri hati mereka kan.Biarkan mereka makin sakit ati. Juga biarkan labu dengan labinya...

Tapi aku rasa sedikit kecewa dengan sikap penyokong yang masih lagi tak faham-faham dengan peraturan. Segelintir terus dengan sikap semborono (pinjam jawa jap) membaling mercun ke dalam padang. Kalau tak kena tangkap kira selamat la.Tapi kalau kena tangkap,baru padan muka! Nanti tak pasal-pasal KAFA kena denda lagi. Udah-udah ler tuh.Insaf la korang-korang yang masih ada minda kelas ketiga (pinjam kata-kata rizal hashim pulok).

Pemain baru bagi musim 2011 nampaknya sudah mempunyai persefahaman yang baik dengan pemain-pemain lama. Persembahan Azwan roya berjaya memikat penonton dengan larian-larian kencang dan mengumpan bola kepada Shahrul Idlan. Solihin (K.Soley) juga mampu mengucar-kacirkan pertahanan Selangor melalui kepantasan lariannya.

Sebelum perlawanan ini bermula, dalam hati aku sebenarnya ada sedikit keraguan tentang kemampuan Kelantan memenangi perlawanan ini. Setelah ketiadaan beberapa tonggak penting yang menjulang Piala Malaysia tahun lepas, aku rasakan pasukan sedikit longgar. Defend, midfield dan juga penyudah. Tapi perancanaan yang dibuat Abe Ya (Sathianathan la) mampu menutup kelemahan tersebut. Pemain dapat mengawal posisi masing-masing dengan berkesan sekali.

Akhir kata, perjuangan baru bermula. Ayuh kita sama-sama memberikan sokongan yang penuh kepada TRW. Pemain ke-12 amat penting dalam membantu kemenangan TRW.
GKG...

No comments:

Post a Comment

macam-macam ada...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...